Sunday, January 30, 2011

KAKI AYAM

Baru-baru ini saya pergi menunaikan solat jumaat di masjid Tanjung Malim. Seperti kebiasaannya saya akan meletakkan selipar di tepi masjid. Tapi apabila selesai menunaikan solat, selipar saya sudah tidak ada di tempat asalnya. Dalam kesesakan orang ramai, saya berpusing-pusing mencari selipar saya. Saya akhirnya membuat keputusan untuk menunggu sehingga semua orang pulang terlebih dahulu untuk melihat lebihan selipar yang ada. Akhirnya saya ditinggalkan dengan sepasang selipar yang talinya sudah terputus. Di tengah panas terik mentari, saya terpaksa pulang dengan berkaki ayam.

ULASAN
 Sekiranya kita di dalam kesempitan, janganlah kita mengambil jalan mudah dengan menganiaya orang lain. Setiap ujian yang datang dari-Nya hendaklah diatasi dengan sebaik sabar kerana itu sebahagian daripada iman.

No comments:

Post a Comment